Dave Vanhoutte uit Marke is bezieler van het G-voetbal in Vlaanderen en kiest ervoor om samen met CD&V 4.0 te ijveren voor een doorgedreven aanpak van meer sport voor kinderen en tieners met een mentale of fysieke beperking. Hij ruilt daarmee Open VLD voor de christendemocraten.

Vanuit zijn concrete ervaring bij zijn G-voetbalploeg in Marke en zijn steun aan vele nationale initiatieven wil Dave een meer systematische aanpak van de G-sport via de Kortrijkse sportclubs. Daarvoor is meer ondersteuning vanuit de stad aangewezen.

Zeker het voetbal, maar ook andere sporttakken, moet de toegankelijkheid voor iedereen verbeterd worden. Jongeren met een beperking kunnen bij uitstek via de sport verder ontwikkelen, in vriendschap met anderen. Voor de ouders en de leerkrachten is zo’n aanpak van grote waarde.

Dave is ook zeer gedreven om meer overleg te organiseren tussen de 133 Kortrijkse sportclubs, ook die in de deelgemeenten. Zo kan, in het algemeen, hun leefbaarheid verzekerd worden. Hij wil ook de infrastructuur op topniveau versterken, zodat alle clubs en alle sporters maximale kansen op sportieve beleving krijgen.

Dave Vanhoutte: “Door mijn inzet voor het G-voetbal heb ik geleerd hoe het voor jongeren met een beperking een vreugde en een stimulans kan zijn om hen via de sportclubs een aangepast aanbod te bieden. Daar wil ik nu nog meer op inzetten, door bijvoorbeeld met de Stad in te staan voor versterking van de clubs en de infrastructuur. Iedereen, maar zeker onze jongeren met een beperking, kunnen er maar voordeel bij hebben. De aandacht die CD&V 4.0, vanuit haar buurt- en mensbetrokkenheid, aan diversiteit en zorg besteedt, spreekt mij sterk aan.

Alle andere kandidaten van CD&V 4.0 waarderen het engagement van Dave ten volle en zijn er trots op dat Dave zijn inzet voor mensen met een beperking tot een speerpunt in de campagne maakt.

• Personen met een handicap
  • Gelijke kansen