Jan Deleu heeft, als voormalig algemeen directeur AZ Groeninge, de evolutie van de zorg in de maatschappij vanop de eerste rij meegemaakt. Hoewel de zevenenzestigjarige master in de economie intussen al enkele jaren met pensioen is, blijft hij actief in de sector, onder andere als voorzitter van het zorglabo aan de Vives hogeschool. Vanuit die focus op zorg engageert Jan Deleu zich volop als kandidaat voor CD&V 4.0.

Tijdens zijn lange carrière engageerde Jan Deleu zich altijd in de zorgsector. Hij startte op de studiedienst van de CM, werd kabinetsmedewerker van staatssecretaris Coens belast met ziekenhuisbeleid, om te eindigen als algemeen directeur van AZ Groeninge. De gelukte fusie van alle Kortrijkse ziekenhuizen is in ruime mate aan hem te danken.

Het verwondert dan ook niet dat Jan zich aansluit bij CD&V 4.0.

Bij CD&V 4.0 vind ik de oprechte en broodnodige aandacht voor zorg terug”, aldus Jan Deleu. “En dit in de breedste zin, van hun pleidooi voor wijkzorgcentra met een centraal aanspreekpunt, tot hun voorstellen voor sociale aanbesteding”.

Niet stilzitten

Hoewel Jan Deleu enkele jaren met pensioen is, is stilzitten niet aan hem besteed. Hij blijft actief als, onder meer, voorzitter van het zorglabo aan de Vives hogeschool. “Bedrijvig en toch op rust”, zoals hij het zelf omschrijft.

Jan Deleu is op meer dan één vlak een aanwinst voor CD&V 4.0. De partij stelt trouwens heel binnenkort haar volledige lijst voor.

• Gezondheid & welzijn
  • Zorg