De Kortrijkse CD&V-leden verkozen zopas Jan Deleu tot nieuwe voorzitter van de lokale partijafdeling. Jan Deleu staat bekend als voormalig algemeen directeur van AZ Groeninge. Hij wil zich de komende drie jaar inzetten op twee terreinen.

De partijwerking moet nieuw leven worden ingeblazen. Ledenwerving en -werking, groepsvorming met ontmoetingsmomenten staan voorop.

Daarnaast moet er gewerkt worden aan de inhoudelijke invulling van CD&V 4.0 als krachtdadige oppositiepartij en aan de bekendmaking van de waarden en het programma waar de partij voor staat.

'Ik wil bijzondere aandacht besteden aan de interne en externe communicatie. Betere persrelaties, maar ook het eisen van een correcte en evenwichtige berichtgeving zal voorop staan. Het feit dat een bepaalde pers op systematische wijze onze partij negeert, en zelfs méér dan dat, dat willen we niet blauw-blauw laten'.

Verder verduidelijkt Jan Deleu dat

'mensen met een vernieuwend gedachtengoed en met een vernieuwende politiek-inhoudelijke insteek zeer welkom zijn en hun kans krijgen in de uitbouw van onze partij'.

Tegelijk werd Carol Leleu verkozen tot  nieuwe voorzitter van Vrouw&Maatschappij, terwijl Frans Christiaens en Anaïs de Bethune hun mandaat als voorzitter van de CD&V-senioren en van Jong-CD&V verlengd zagen.

Lees de reacties ()
Lees de reacties () Verberg reacties