De aanpak van de heraanleg van de Pottelberg kende al vanaf het begin een valse start. Er werd niet voldoende in overleg gegaan met bewoners en gebruikers, de werken kenden heel wat vertragingen waardoor bij  de start van het nieuwe schooljaar de fietststroken nog niet afgewerkt zijn, en het bijgevolg laveren is tussen de werken. Een onhoudbare situatie en tijd om de handen uit de mouwen te steken aldus CD&V 4.0.

Het is tijd om de vele beloftes achterwege te laten, nu is het tijd voor actie aldus CD&V 4.0.

“Men deed minder lang over de afwerking van de Leieboorden, dan over de afwerking van de Pottelberg.” volgens Hannelore Vanhoenacker, lijsttrekker CD&V 4.0. “Het verschil is echter dat bij het dossier Pottelberg, de veiligheid ernstig in het gedrang is.”

Men kan niet langer naar andere instanties of overheden kijken om de vele vertragingen en de gebrekkige uitvoering te verklaren.

Eerder had de fietsersbond de situatie aan de Pottelberg al gehekeld, en dan vooral het gebrek aan afgescheiden fietspaden. De combinatie van het aanslepen van de werken en de start van het nieuwe schooljaar maakt deze problematiek nog meer urgent.

Fietspaden zijn niet afgewerkt terwijl de scholieren en leerlingen van Atheneum, PTI, St.Paulus en Vlaanderen tussen onafgewerkte stukken door moeten laveren. CD&V 4.0 vindt deze situatie onaanvaardbaar en roept op om een versnelling hoger te schakelen.

“Vandaag zijn we hier om symbolisch onze handen uit de mouwen te steken”, aldus Mia Cattebeke, kandidate CD&V 4.0  “Het is onverantwoord dat deze onhoudbare situatie nog langer duurt.”

Bekijk de foto's

• Verkeer & verkeersveiligheid