Witte lintjes tegen grensoverschrijdend gedrag

Uit onderzoek blijkt immers dat één op drie werknemers nog steeds wordt geconfronteerd met geweld en ongewenst seksueel gedrag. Vrouwen zijn hiervan vaker het slachtoffer  dan mannen. Ze lopen twee keer meer kans om blootgesteld te worden aan ongewenst seksueel gedrag dan mannen.Dit jaar sensibiliseerde Vrouw & Maatschappij rond de problematiek van geweld en seksuele intimidatie op het werk. Uit onderzoek blijkt immers dat één op drie werknemers nog steeds wordt geconfronteerd met geweld en ongewenst seksueel gedrag. Vrouwen zijn hiervan vaker het slachtoffer  dan mannen. Ze lopen twee keer meer kans om blootgesteld te worden aan ongewenst seksueel gedrag dan mannen.

Vrouw & Maatschappij – CD&V politica wil dat vrouwen overal en altijd veilig zijn en een volwaardig en gelijkwaardig lid zijn van onze samenleving. En dus ook op werkvloer.

Wie een Wit Lintje draagt zegt daarmee

• Geen geweld te plegen
  • Geweld ook niet oogluikend toe te laten of te verzwijgen
  • Geweldplegers aan te zetten om hulp te zoeken