CD&V Kortrijk
19/04/2014

Fabriek Politiek 24 april

Zeven dagen debat, film en theater over en met politici, dat moet u interesseren!

In aanloop naar de verkiezingen organiseert kunstencentrum BUDA “What’s the Matter with Politics?”. Het volledig programma vindt u in bijlage en valt vanaf morgen bij u in de bus.

Drie voorstellen uit het uitgebreide programma:

Donderdag 24 april – 19u30 – Budafabriek - FABRIEK POLITIEK: geen gepreek voor eigen kerk!

Een grote fabriek met zeven fora voor evenveel politici. U gaat zitten en luistert naar een speech van GEERT BOURGEOIS, JOHN CROMBEZ, BART CARON, MAARTEN SEYNAEVE, FILIP DESMET, STEVEN VANACKERE of VINCENT VAN QUICKENBORNE. Zij vertellen u hoe zij de wereld willen organiseren. Geen snelle verkiezingspraatjes. Na de pauze volgt de speech van een tweede politicus en na de tweede  pauze, een derde. Enkel die laatste politicus mag jij zelf kiezen! Gratis mits reserveren via info@budakortrijk.be (ism Vormingplus).

Vrijdag 25 april – 20u15 – Budascoop - RECHT ZAL ZIJN WAT IK ZEG – THEATER MALPERTUIS

“Woordkunst van de bovenste plank. Confronterend rechtbankdrama verpakt als retorische krachttoer. Zet vraagtekens bij de politieke mores.” (De Morgen).

Aansluitende publieksgesprek met GWENDOLYN RUTTEN en PETER MERTENS. Kaartjes (€ 12/9/8) via info@budakortrijk.be.

Zondag 27 april – 11u – Budascoop - CHRISTOPHE MEIERHANS

Straf!! Kunstenaar Meierhans presenteert een nieuwe grondwet voor een radicaal andere democratische staat. “Basisdemocratie krijgt hier een concreet gezicht, op simpele slides. Deze voorstelling maakt waar wat in theater soms slechts een verkoopspraatje is: kunstenaars denken het alternatief. Onze democratie heeft wel degelijk een keuze!” (De Standaard). Kaartjes (€ 9/7/6 inclusief aperitief) via info@budakortrijk.be

Verkiezingscongres Brugge 26 april

Volgende zaterdag, 26 april, houdt CD&V zijn verkiezingscongres in het Concertgebouw in Brugge.

Voor u, als Kortrijkzaan, kan het geen probleem zijn om er bij te zijn. Samen met de 422 kandidaten stellen we je graag ons verkiezingsprogramma voor. Kom, deel en bouw mee aan een Sterker Vlaanderen in een Sterker land.

Vanuit Kortrijk rijdt er een bus naar Brugge.

Info: vertrek in Kortrijk aan Kinepolis om 8.00u. en in Businesspark te Rumbeke om 8.30 u.

Terug vertrek in Brugge: 13.00 u.

Inschrijven: voor 23 april 2014 via cweyens@cdenv.be of via 0498 10 24 96

Bij aankomst krijgt u een ontbijt met W-Vl streekproducten!

Lidmaatschap 2015

Heeft u ondertussen uw CD&V-ledenbijdrage voor 2015 al betaald?

Zo ja, dan danken wij u daarvoor van harte.
Zo niet, wilt u dat zo spoedig mogelijk doen? We rekenen immers volop op uw blijvende steun en sympathie.

Kent u mensen die lid zouden willen worden?

Verwijs hen dan even door naar deze webpagina.

Paaseieren zoeken 2014

Ons team Evenementen slaagde er opnieuw in om van de paaseierenraap een succes te maken. Dit jaar werd er gezocht in het park van Heule, niet zonder dat de aanwezigen vooraf konden genieten van een verzorgd ontbijt.

Intro 2014 04

Beste leden en sympathisanten,

Op 25 mei 2014 mogen we weer allemaal naar de stembus om onze vertegenwoordigers in Europa, het federaal parlement en het Vlaams parlement te kiezen.

Er zijn vier kandidaten uit Kortrijk, jullie wellicht reeds bekend. Zij kunnen allen heel goed jullie steun gebruiken!

Federaal Parlement:
- Roel Deseyn: 3de plaats
- Christine Depuydt: 5de plaats
Vlaams Parlement
- Francis Rodenbach: 17de plaats
- Sabine de Bethune: lijstduwer

Vandaar deze warme oproep: wie steekt graag de handen uit de mouwen om deze kandidaten te ondersteunen? Zij zoeken onder andere nog vrijwilligers voor:

- het schrijven van brieven
- het plakken van affiches
- het zetten van borden
- het uitdelen van kaartjes aan vrienden en kenissen
- het meegaan op huisbezoek
- een stukje grond waar een bord gezet mag worden
- een plaats om een raamaffiche te hangen
- ....

Op zaterdag 17 mei (tussen 14 u en 17 u) en op maandag 19 mei (tussen 8 u en 11 u) zullen onze Kortrijkse kandidaten aanwezig zijn in het stadscentrum. Iedereen is daar ook van harte welkom om onze kandidaten te steunen.

Wie zijn steentje wil bijdragen, kan dit laten weten aan Joke Coulembier op het volgend e-mailadres: joke.coulembier@gmail.com

Met vriendelijke groeten,

Joke Coulembier