CD&V Kortrijk
N°4 - 06/01/2012

Nieuwjaarsreceptie CD&V Kortrijk

De Kortrijkse CD&V afdeling nodigt u van harte uit op de nieuwjaarsreceptie op zondag 22 januari 2012.

Het programma:

9u45: Plechtige eucharistieviering in de Onze-Lieve-Vrouwekerk, met het koor Pro Ecclesia

11u00: Feestelijke receptie in Theater Antigone

12u00: Welkom door voorzitter Nikolas Cloet en burgemeester Stefaan De Clerck

12u15: Gelegenheidstoespraak door Yves Leterme, adj. secretaris-generaal van de OESO

Breng gerust uw partner en uw kinderen mee!

Klik op onderstaande link om de uitnodiging te bekijken.

Stefaan De Clerck opnieuw burgemeester van Kortrijk

Na drie jaar als Minister van Justitie in de federale regering is Stefaan De Clerck opnieuw burgemeester van Kortrijk. Lieven Lybeer, die drie jaar waarnemend burgemeester was, wordt opnieuw eerste schepen en schepen Johan Coulembier wordt weer gemeenteraadslid.

In zijn Nieuwjaarsboodschap aan de Kortrijkse bevolking vestigt Stefaan de aandacht op drie belangrijke thema's voor het stadsbestuur in 2012: een veilige samenleving, aangename openbare ruimte en een zuinig bestuur.

Felicitaties voor nieuwe gouverneur Carl Decaluwé

CD&V Kortrijk feliciteert Carl Decaluwé van harte met zijn aanstelling als gouverneur van West-Vlaanderen. Carl volgt Paul Breyne op, die na een rijkgevulde politieke carrière met pensioen gaat. Carl Decaluwé is 51 jaar en zetelde 16 jaar in het Vlaams Parlement. Daar was hij de CD&V expert voor media en energie. Ook met vragen over huisvesting en mobiliteit kon je bij hem terecht. Carl was ook 11 jaar gemeenteraadslid in Kortrijk.

In het Vlaams Parlement wordt hij opgevolgd door Els Kindt uit Lichtervelde. Zijn opvolger in de Kortrijkse gemeenteraad is Marianne Decandt.

De CD&V afdeling Kortrijk wenst de nieuwe gouverneur veel succes in zijn nieuwe en uitdagende job.

Marianne De Candt volgt Carl Decaluwé op in de Kortrijkse gemeenteraad

Zoals je in deze nieuwsbrief al kon lezen, wordt Carl Decaluwé de nieuwe gouverneur van onze provincie. Vanaf 1 februari 2012 kan hij dan ook geen deel meer uitmaken van de Kortrijkse gemeenteraad. Zijn opvolger wordt Marianne De Candt uit het centrum van Kortrijk.

Marianne zetelde al in de gemeenteraad tussen 2000 en 2006. Ze zette zich toen hard in voor de toegankelijkheid van het openbaar domein voor personen met een handicap. Met haar politiek mandaat wil Marianne er mee voor zorgen dat Kortrijk een koploper is en blijft op vlak van toegankelijkheid. Haar interesse voor dit thema is niet toevallig. Marianne leeft zelf al 25 jaar met een ernstige beperking. De verplaatsingen naar het stadhuis zijn niet evident, en ze zal daarvoor de hulp krijgen van twee vertrouwenspersonen, Luc Scharre en Yann Mertens.

Onze Kortrijkse CD&V-mandatarissen

Alain Cnudde (Heule)
Ann-Pascale Mommerency (Marke)
Antoon Sansen (Kortrijk)