Nieuwbrief november 2013
CD&V Kortrijk
24/11/2013

U bepaalt mee de toekomst van de Stad.

Eén jaar na datum hangt de grootste partij van Kortrijk, CD&V, niet meer in de touwen. We zijn volop aan het denken aan de toekomst. Welke grote lijnen willen we nastreven in de komende vijf jaar? Welke speerpunten willen we verdedigen? Welke beleidskeuzes willen we gemaakt zien? Welk perspectief biedt 2018?

U maakt (of samen maken we) woensdagavond (27 november) een eerste tekening voor een warm en vooral Goedgezin(d) Kortrijk. Kom uw gedacht zeggen en laat u niet onbetuigd. We hebben u, maar vooral ook uw gedacht nodig!

De After Work Drink op woensdag 27 november in het Vlaams Huis (Groeningestraat) start om 17.30 uur met een gezellige babbel. Rond 19 uur leidt onze fractieleider Hannelore Vanhoenacker het thema in en starten we de dialoog.

Duimen voor een Warm Vlaanderen

In een Warm Vlaanderen doen wij aan warme politiek, met warme handen. Zeker tijdens de koudste en donkerste dagen van het jaar. Met onze eindejaarsactie zetten we met z’n allen onze schouders en duimen onder dat Warm Vlaanderen. Ook CD&V Kortrijk zet zich ten volle achter deze actie.

Koop de warme, oranje CD&V-handschoenen bij een van onze mandatarissen of door hier te klikken

De opbrengst gaat naar een goed doel per provincie tijdens de eindejaarscampagne van Studio Brussel's Music For Life. Daarnaast steunt CD&V met de verkoop ook de solidariteitsactie voor de slachtoffers van de tyfoon op de Filipijnen.

Goed Doel: Gandalf vzw

CD&V West-Vlaanderen kiest voor Gandalf vzw met als ambassadeurs Hilde Crevits en Hendrik Bogaert. Gandalf vzw gaat voor cultuur en ontspanning als basisrecht voor iedereen. Zij organiseren gezinsvakanties voor gezinnen in armoede en doen dit in samenwerking met bestaande begeleidingsdiensten. Gandalf vzw is er voor gezinnen waar uitsluiting verder gaat dan het financiële.

Meer info: http://www.gandalfweb.be

Solidariteitsactie “Haiyan 2121”

Voor elk verkocht paar handschoenen gaat er bovendien €1 naar de solidariteitsactie voor de slachtoffers van de tyfoon Haiyan op de Filippijnen. Op 16 februari 2014 maakt CD&V het eindresultaat van onze “Actie Warm Vlaanderen” bekend.

Ook Kortrijk is solidair

Meer informatie over de acties in Kortrijk.

Hernieuwing lidmaatschap

Onlangs ontving u als CD&V-lid de brochure "E-lid". Het ledenportaal (zie link hieronder) is volledig vernieuwd. Denk er aan om tijdig uw lidmaatschapsbijdrage te hernieuwen en om uw gegevens via de E-lidpagina na te kijken en zo nodig aan te passen.

Onze lokale ledenverantwoordelijke is Frans Christiaens

Lees meer ›

Bezoek onze website of facebookpagina

Gaag regelmatig eens kijken op onze website, om op de hoogte te blijven van wat er binnen CD&V Kortrijk gebeurt.

Ook op Facebook is CD&V Kortrijk actief.