Johannes Coulembier

Kandidaat gemeenteraadsverkiezingen

# alles geven
    Kritisch – gedreven – teamspeler – iedere mens telt

#Jijbentaanzet betekent voor mij:

Ik wil me de komende zes jaren inzetten voor:

• VOOR AMBITIEUZE EN FITTE INWONERS

Elke inwoner van onze stad moet de kans krijgen om op zijn niveau te sporten en zijn sportieve ambities waar maken en moet daar deskundig in begeleid worden. Iedereen een gezonde geest in een gezond lichaam. En voor  de sportclubs een interessante en uitgebreide rekruteringsbasis in eigen stad.

• OM EEN ONDERNEMENDE STAD TE ZIJN

Kortrijk kan in de streek en de Eurometropool een nog grotere rol spelen. Daarom moet er een echt ondernemersklimaat gecreëerd worden, waarbij bestaande zaken en startende ondernemingen de kans moeten krijgen om zich ten volle te ontwikkelen. Een goed economisch beleid komt alle inwoners van Kortrijk ten goede.

• OM ELKE INWONER EVENVEEL KANSEN TE GEVEN

Mensen die omwille van ziekte of tegenslagen uit de boot dreigen te vallen, moeten op voldoende ondersteuning kunnen rekenen om hun leven weer op de rails te krijgen. Waar je ook woont in de stad, wie je ook bent en wat je situatie ook is, de stad moet ten dienste staan van iedereen.

• OM JONGEREN TE BETREKKEN

Ook jongeren moeten de kans krijgen om zich uit te spreken over de toekomst van de stad. Projecten die 20 jaar geleden gepland zijn, worden nu pas afgewerkt. Vandaag beslissen we over hoe de stad over 5 of 10 jaar zal zijn. Belangrijk toch dat jongeren mee hun toekomstige stad helpen vormen?