Op de Gemeenteraad van januari 2021 kwam het reglement voor de erkenning van Kortrijkse culturele verenigingen aan bod.  Met CD&V juichen we de vereenvoudiging van het reglement toe.

Er komt een minder zware erkenningsprocedure bv. geen vereisten rond aantal bestuursleden, versoepeling rond aantal activiteiten, enz.

Raadslid Roel Deseyn brak een lans voor het Kortrijkse verenigingsleven: “De erkenning van een vereniging is een eerste stap, maar dan moet een vereniging in lengte van jaren alle kansen krijgen.  Verenigingen verdienen beslist wat meer budget, niet alles mag aan korte, grootschalige evenementen besteed worden.” De Schepen van Cultuur beloofde een stijging van het budget maar rekende zich een beetje rijk. We zullen erop toezien dat ‘de vele werkmieren’ in buurten, dorpen en wijken in Kortrijk na de Covid-crisis meer dan ooit een vlotte doorstart zullen kunnen maken en dat er wat meer evenwicht komt in de verdeling van de Kortrijkse middelen"

Wens je namens een vereniging te reageren: gelieve te mailen naar roel.deseyn@kortrijk.be

• Wijken & buurten
Lees de reacties ()