Nu we in de helft van de legislatuur zitten bekijken we graag met jullie de toekomstige plannen van de stadscoalitie, de haalbaarheid ervan en onze mening daarover.

π—˜π——π—œπ—§π—œπ—˜: Kortrijk - Nieuwe bibliotheek
π—ͺ𝗔𝗧 𝗦𝗧𝗔𝗔𝗧 π—œπ—‘ 𝗕𝗦𝗩?: Op de Buda-tip bereiden we de bouw voor van een innovatief en laagdrempelig kennis- en belevingscentrum dat tegelijk een culturele landmark is. Het moet een architecturale parel worden waar de Kortrijkzanen trots op zijn. In deze landmark is er plaats voor een nieuwe bibliotheek van de toekomst. Het moet een centrum zijn voor woord, dans, beeld en geluid en moet mensen van overal in en buiten de stad samenbrengen
π—¦π—Ÿπ—”π—”π—šπ—žπ—”π—‘π—¦: 83%
π—’π—‘π—­π—˜ π— π—˜π—‘π—œπ—‘π—š: "Kortrijk heeft nood aan een bibliotheek van de toekomst, een plaats waar de cultuurminnende Kortrijkzaan zijn 'dada' vindt. Daarnaast kunnen we via de inzet op cultuur ook inzetten om andere onderliggende problematieken in onze stad sterk aan te pakken (bv. kansarmoede, moeizame integratie, sociaal isolement...)", aldus onze voorzitster Liselotte Vandevelde. Met CD&V Kortrijk steunen we graag dit project, al is het voor ons wel belangrijk dat er sterk wordt samengewerkt met verschillende partners in onze stad, zoals bijvoorbeeld de kennisinstellingen.Minder weergeven