Losliggende tegels? Een probleem met de netheid in de stad?  Een vraag over de bibliotheek?  Voor deze en duizenden andere vragen heeft de stad Kortrijk het meldpunt 1777.  In de gemeenteraad van februari 2021 zette CD&V de werking van 1777 op de agenda.

Roel Deseyn bepleitte een hedendaagse aanpak: de vraagstellers moeten altijd een antwoord krijgen over de concrete opvolging van hun melding, Dat antwoord moet er komen binnen een vaste termijn en wie inlogt op de site van de stad zou een overzicht van de meldingen moeten kunnen zien, samen het gevolg dat eraan gegeven werd.

In dezelfde tussenkomst pleitte hij  ook voor meer actuele informatie op de website van de Stad.

Roel Deseyn: “Technologie biedt zoveel mogelijkheden en de inwoners van Kortrijk weten vaak via andere applicaties en software wat de mogelijkheden zijn. De Stad kan niet achterblijven en moet haar dienstverlening op een hoger niveau tillen, zeker wanneer menselijke ontmoeting aan een loket heel wat moeilijker is nu.”

  • Burgerzaken
  • Consumentenzaken
  • Informatie & Communicatie
  • Openbare werken
  • Participatie
Lees de reacties ()
Lees de reacties () Verberg reacties